Sunday, March 23, 2014

Toini in the world



I. "Mama, weet jij waarom Sinterklaas een wit paard heeft?" "Nee, waarom?" "Nou, duizenden jaren geleden waren witte paarden alléén voor rijke mensen, en Sinterklaas was rijk omdat hij een bisschop was, dus kocht hij een witte paard..." "Oh." "Ja, gelukkig maar, want nu zou hij het niet meer kunnen betalen, hij is nu niet meer rijk, nu moet hij voor die hele fabriek betalen..."

II. "Mama, waarom bouwen ze van die grote hekken overal?" "Dat komt omdat de Amerikaanse President op bezoek komt." A long silence. "Is die man zó gevaarlijk, dan?"

III. "Mama, geloof jij in God?" "Ja." "Ik niet. Maar.... er zijn wel andere dingen waar ik in geloof..." "Zoals wat?" "Nou, sommigen mensen zeggen dat als het regent, dat het God is die huilt, dat geloof ik wel. Jij ook?" "Nee, dat geloof ik niet." "Dat is gek!"

IV. "Mama, weet je wie ik het lekkerst vind ruiken?" "Nee, wie dan?" "Tomas, boven op zijn hoofd. Ik vind het zo lekker om hem daar kusjes te geven, maar hij vind het vaak niet leuk, en dan roept hij nee, en dan stop ik." "Oh." "Ja... maar weet je waarom ik het toch blijf proberen?" "Nee, waarom?" "Omdat Tomas nog géén 'ja' kan zeggen..."

No comments: